INDEX THE BAKA TWEET ASK FOLLOW INSTA

Tuesday, February 12, 2013

Melukis + Html/css


Assalamualaikum. Cute tak Lee dekat gambar atas tu? In my opinion, he's being too cute, haha. Boleh pulak kawan aku cakap tak cute eh kau ni Chan, Lee tu cute apaa ._. Cuti seminggu, aku tak tahu nak buat apa. Homeworks? Kalau aku rajin ya memang aku akan buat. HAHA -.-' Nak baca novel, malas pulak. Novel yang aku baca hari tu pun aku belum habis baca lagi. Alahai. Malas gilaa aku ni. 

Sebenarnya aku nak isi leisure time aku dengan aktiviti yang boleh memberi manfaat or memberi kepuasan mental dan fizikal aku. Haha, macam mana? Setelah puas aku fikir macam mana, and bila waktu yang perlu ada untuk buat semua aktiviti tu, aku rasa lah kan, in my opinion, aku nak belajar html/css and melukis. Bercakap mengenai belajar HTML/CSS tu, basic mesti dipelajari dulu lah weh. Kalau tengok dari sudut luaran, memang agak susah jugak nak belajar html ni. Sebab tu perlu dicampur segala kesabaran, ketelitian, dan kesungguhan nak belajar. Yupe, aku akan jadi lebih rajin nak belajar sesuatu tu kalau aku MINAT. Aku harap aku dapat belajar sampai habis chapter tu nanti ._. Kadang-kadang aku kena ingatkan diri aku jugak, sebab penyakit malas aku ni bila-bila masa je boleh menyerang ._. Ohmyy

Belajar melukis? Like seriously? XD

Okay, secondly, nak melukis. Tbh, sebenarnya ada kisah di sebalik kenapa aku nak belajar melukis ni. Tapi tak penting pun, and aku rasa tak payah tulis kat sini kan? Ermm, aaa, bukan tak penting. I'm just, well, I.. HAHA, seperti dah sedia maklum aku malas nak type-type panjang ni. Kecuali time aku rajin ._.  Okay. For beginners, takkan terus nak melukis cantik-cantik kan? HAHA, same situation goes to me. Actually melukis ni, hari tu dah aku belajar. Mula-mula aku belajar buat yang 'chibi version'. HAHA harap maaf. Melukis yang aku maksudkan sebenarnya adalah melukis anime/manga character, memandangkan aku memang minat gila dengan anime/manga stuff ni. Ni semua Chama punya pasal lah ni. Dari last year dah aku mula minat gila-gila dengan anime stuff ni. Setelah mendalami dunia anime/manga ni, aku rasa seronok jugak. Dan obviously aku sangat 'krek' dengan Sasuke sekarang ni. Abang dia jugak, iaitu Itachi. HAHA, tak dapat nak dielak lagi. Well, melukis chibi version ni pun ada teknik-teknik yang tertentu, terutama nak lukis bentuk muka. Tbh, aku sangat lah failed bab-bab membentuk muka ni. Tapi aku percaya dengan quote 'practice make perfect'. Tak gitu?

Nothing much I can say about this, sebab aku memang belum pro lagi dalam benda yang aku nak belajar ni. Boleh dikatakan sebagai beginners jugak lah. Lagi banyak lagi benda yang aku nak belajar, terutama pasal photoshop and macam mana nak edit GIF. Hurm, it seems that i have too many things to learn eh? Takpa, sebab macam apa yang aku cakap tadi, aku akan betul-betul belajar sesuatu benda tu kalau aku MINAT. Tak salah kan? ._. Hehe, bunyi pun agak memenatkan, tapi aku akan buat sampai yang aku mampu je.

Actually semalam nak outing dengan member. Tapi tak jadi pulak, sebab ada sorang member ni tak dapat. Aku sendiri pun entah dapat ke tak semalam sebab mak aku baru balik hari ni. Nak outing hari ni, tapi member aku yang lain tu pulak ada tuition. Esok pun ._. And tak tahu ah bila lagi nak decide ni. Macam takda kata putus je, so aku ikut je lah plan dieorang ._. Tengoh ah nanti macam mana, sebab kiteorang plan nak outing ni dari last week dah ._. Eh, last week ke, aku pun dah lupa ._. Plus kedai-kedai banyak tak bukak, sebab sambut Chinese New Year. So, when is the actual date? Well, aku sendiri pun tak tahu. Let the time decides. Enough said.

Jyaa.

0 glittering star: