INDEX THE BAKA TWEET ASK FOLLOW INSTA

Sunday, December 11, 2011

I want to share a story, with you! -part1

Hek hek. Assalamualaikum and hye yoo!



Hmmm, aku nak share cerita lah sikit nih. Hari jumaat tu, orang dekat kampung aku termasuk makcik-makcik aku semua sibuk kerja urus hal orang kahwin dekat rumah kenduri tu. Dari pagi sampai lah malam. Aku dengan cousin aku ni tak lah rajin sangat nak tolong orang masa tu. Heheheh. Bad Habit doe. Ignore it. Okeh okeh. Sambung cerita. Aku dengan cousin aku memang tak keluar rumah, asyik depan laptop je, nak atur blog lah konon. Hem, penat jugak time usha-usha tutorial dekat blog ni. Lepas tu, kiteorang dah tak tahu nak buat apa. Cousin aku yang umur 10 tahun tu pun sedang nyenyak tidorrr. Dah laa tv pon tak ditutup, haiyya budak nih.



Then, aku dengan cousin ku yang bernama farah ni keluar lah jalan-jalan around kampung. Pergh, perut aku memang rasa lapar sangat time tu. Tapi tak lah sampai keluburan ye cik cik. Eh keluburan ke eja? Bukan kebuluran ke? Ahhh lantak lah. Janji hampir sama je bunyi dia, tol tak. Last-last pergi jugak aku dengan farah ke tempat orang kahwin tuh. Nak makan sebenarnya. Then aku panggil lah makcik aku. Makcik aku pun tanya, buat ape kiteorang kat sini. Sebenarnya ada jugak rasa malu. Aku ambik beberapa moment untuk cakap hajat yang sebenarnyaaa (makan). Belom sempat aku jawab, PAAANGGGG!






FARAH : MAKCIKK, NINA NAK MAKAN!!!!!!!!!!!!!~~~~~~~~~~~~~






















p/s: Okay sebenarnya kiteorang bercakap dalam bahasa melanau ye. Aku dah translate-kan ke dalam bahasa melayu.




Ahhhhhhhhhhhhhhh! Farahhhhhhhhhhhhhhh. Aku memang rasa maluu gila time tu. Depan orang ramai pulak tu. Mana tak nya, dah la tiba-tiba datang nak makan. Tambahan pulak kan kiteorang ni tak tolong. Lagi lah malu kan? Si farah niii, nama aku pulak dia sebut. Aku tau kau pun lapar jugak time tu, ekekekek. -.-'









Hmm, nak share story lagi lah. Tapi dah larut malam ni. Suku lagi nak pukul 12 malam. Ahh, dah rasa ngantok pulak. Okeeh takpa. Nanti lah aku update lagi k.















Nite, anyeonghijomuseyoo, bye-bye. Assalamualaikum =)

3 glittering star:

giggle said...

hehe..cute..good starting..teach me how to create a cute blog like this dear..pija cece

Fareena Harun said...

@giggle hahaha. if u come here, i can teach u meeh. but i'm still new to this. ehehehe :D

farhazwanie said...

ye ye ye