INDEX THE BAKA TWEET ASK FOLLOW INSTA

Friday, January 13, 2012

Story pada holiday inn

Assalamualaikum and anyeonghaseyo chingu!




Alolololo cute giler kwangmin situ kot? Muahahaha sempat lagi aku ni.




Setelah berabad lamanya aku postponed entry ni, akhirnya aku tulis gak. Sekadar untuk menghilang kebosanan semata-mata. Aku tak tahu lah apa dah jadi dengan aku sekarang ni. Petang tadi aku tidor punya lah lamaa, sempat buat air liur basi lagi tuhh, tetapi sekarang ni maseh ngantok mata aku ni. Amboi manja betol lahh mata aku ni, nak tutop jer krja. Nasib baik tak kronik sampai ponteng sekolah, muehehe



Apa lah kerja aku merapu je -.-



Okay next! Selalunya time/waktu yang paling aku suka ialah pada waktu holiday. U know why? Mungkin orang lain akan fikir yang time cuti ni takda kerja, and mesti kita akan bored gila. Betul tak? Selalunya macam tu lah, lebih-lebih lagi lepas bukak facebook, baca status orang and tulis status pasal bored la blablabla and anything else. Lepas tu dah takda kerja nak buat dah, kecuali kalau cikgu ada kasii homework dekat student lah, untuk dilakukan pada waktu cuti.

*most of u takkan ada mood untuk buat homework time cuti kan? Admit it. Orang rajin je buat kot? Muahaha.



Cuti ujung tahun last year, kerja aku dekat kampunggggggg je. Kampung aku terletak dekat Dalat, Sarawak. Kampung brunei namanya, but bukan brunei darusalam yew! Tapi best jugak lah, ada kenduri kawen, ada pergi kebun, ada pegi hutan guna jalan air and so on! Yang part pergi hutan tu aku suka. Aku nak cerita ni

Time pergi hutan dekat Sungai Berujuk, Dalat : Yang pergi masa tu cuma aku, cousin aku (Syaza), and dua orang uri ahjumma (makcik aku). Pergi situ pakai sampan uu. Masok je simpang masok hutan tu, perghh. Warna air dia berubah! Cousin aku cakap, air dalam hutan tu lebih bagus lagi, entah lah sebab apa akuu pon tak tahu. Yang bestnya jugak, dalam hutan tu sejok, tak terkena cahaya matahari. Sekeliling kami hanya ada kelihatan macam-macam jenis pokok. Yang paling banyak lah pokok buah rambutan. Lebih-lebih lagi time tu musim buah rambutan. Memang terliur lah tengok, muehehehe. Kami pergi situ pun just nak ambik buah nangka. Tapi buah nangka tu saiz kecil and sangat sedap untuk dibuat cucur!


Aku cakap banyak pon tak guna kan? Cukuplah sekadar muqadimah jawapan beserta point utama saje. Heheheheh


*cakap je malas nak tulis, wakakaka 












Kyaaaaaaaaaaaaaaa!



Yang pasal buah rambutan tu, kiteorang ambik kat kebun je, tak ambik dekat hutan tuu. Sebab pokok dia tinggi giler. Biasalah kan, berebut untuk mencari sinaran sunlight. (ceh ttiba datang science)




Lepas tuh aku ada berenang dengan cousin and my anak buah. Seriously anak buah aku tu happy giler berenang dlm air! Penat cousin aku angkat dia. Kesian pulak budak tuh, aku je tak tolong angkat ank buah aku tu. Oh ya lupa, cousin aku tu tahun ni umur 11 tahun ye tuan puan. Ank buah aku pulak umor 4 tahun. Tapi perangai dah macam orang tua! Hahaha okay lol just kidding.








And pernah sekali. Nak cakap berenang pun tak jugak, sebab aku and cousin ku pakai pelampung besar. So maksudnya terapung atas air lah. Muehehe, time tu jugak, ada sekumpulan budak lelaki yang berenang jugak, tapi mata aku tak tertumpu dekat diaorang lah, hehe. Control ayuu do. tett geli aku baca. No no jangan fikir lain keyh? Tapi diorang tu bising gile kot time berenang tuh. Sakit telinga dengar. Pfft pfft








Dari tadi gambar Kwangmin. Sekarang gambar my Myungsoo lah pulak kan? Heheh


Nampak nya aku dah panjang tulis nihh, kalau aku ada nak share cerita lagi, nanti aku post lah.. Tapi aku nak minta maaf la ye kalau cerita aku boring? Aku sekadar nak berkongsi and suka-suka je, takda niat laen pon. Hihihi.








Note: Aku dah gila dengan Korea sekarang ni. Belajar lah betul-betul! Nanti dapat pergi Korea macam seniour aku, dia tengah belajar bahasa korea sekarang nih, wawwwwwwwwww!










Ppyong, anyeong chingu.

0 glittering star: