INDEX THE BAKA TWEET ASK FOLLOW INSTA

Monday, March 25, 2013

edits or mangacaps

This is my husbando, Sasuke-kun. Dia comel okay askfhjalsdjghlsaghlashjlgkjsglja even though dengan ular sekali hahah keh whatever he is mine
Assalamualaikum. Musim cuti sekarang ni aku ambik kesempatan nak buat edits/mangacaps. Hahaha masa mak and bapak aku keluar kerja, takda benda nak buat dekat rumah soo ni je lah aku buat keke. Aku takda lah setiap masa buat benda alah ni. Banyak lagi kerja lain yang perlu aku buat. Macam... homework? Keh. As if aku buat. Okay aku akan buat but not now. Teruknya akuu sampai bertangguh buat hohoho. AMARAN KERAS: JANGAN IKUT PERANGAI MALAS AKU OKAY

Mangacap atas tu actually belum habis edit lagi omggg seriously aku tak reti sangat dengan benda alah ni (art) tapi aku sukaa aku sukaa and aku suka. Kalau sekolah aku ada subjek art untuk spm, sure aku akan ambikk but unfortunately, subjek seni akan bertembung dengan subjek pqs (kalau diikutkan jadual SPM nanti) Kalau tak silap aku la. Sobs. Redha je lah. Aku terimaa. Art boleh dipelajari bila-bila masaaa. Betul tak? Yeaaa

Aku dah save beberapa mangacaps dalam folder baru aku hohohoohoho leceh. Seriously leceh. Aku sharpen and tukarkan jadi image hitam putih guna photoscape. Lepas tu baru save. Lepas save tu, terus edit guna ps. Ahh, maybe ada lagi cara yang paling senang and aku tak tahu macam mana. Lantak situ.

Wohhooo aku tukar header lagi. Simple je. Yang lama tu macam tak mengena je dengan warna so aku tukar. Jalan yang terbaik ceeeeeeh. Oh ya, tadi aku ada edit mangacap Naruto. First time aku guna curve. Yup salah satu cara yang lain untuk buat mangacaps kita jadi high quality adalah dengan menggunakan kaedah curve. (p/s:selain dengan menggunakan kaedah filter>sharpen>sharpen). Erm aku tak tahu macam mana nak explain pasal ni hahaha tapi korang boleh google tutorial macam mana nak guna curve ni. Aku baru try cara ni and aku rasa berhasil ceeeeeh. Ah, ni dia:
Seriously, edits aku belum sempurna sepenuhnya and tak macam orang lain T_T Aku dah banyak kali cuba and cuba. Haha, aku harap lepas banyak practice aku dapat tahu cara macam mana nak edit gambar or mangacaps dengann cara yang lebih baik dari yang sebelumnya. Aku harap cenggitu lah jadinya hehe.

Aku memang ada niat nak blogwalking tapi malas jea rasa. Maybe malam nanti kot? Tengok ah nanti

Jyaa ne.

0 glittering star: