INDEX THE BAKA TWEET ASK FOLLOW INSTA

Wednesday, May 4, 2011

Something about tutorial.

Assalamualaikum.

Okay. Hari ni aku nak cerita serba sedikit dekat entri ni sebelum aku post pasal benda-benda lain lepas nih. Sebenarnye, bukan ape. Aku just suka-suka nak cakap yang; ade tak yang Tumblr aku tu, aku banyak follow blog-blog orang yang femous, termasuk orang yang tak follow aku balik (I don't mind actually, haha). Antara cara-cara dieorang untuk meng-femous-kan lagi blog dieorang adelah:

  • BUAT TUTORIAL.
  • EDIT CODE TEMPLATE.
  • BUAT EDITS GAMBAR-GAMBAR.
  • BUAT QUOTES DENGAN CREATIVE. 
  • KEEP IN TOUCH DENGAN FOLLOWERS.
  • PALING UTAMA, BUAT GIFS.
Sekarang. Aku nak terangkan macam mane dieorang buat, dengan satu persatu.

1. Buat tutorial

Macam ni. Hari tu aku ade masalah sikit dengan tumblr aku. Aku buntu and tak tahu lagi dah macam mana and apa yang patut aku buat. So, aku dah mintak tolong salah seorang dari follower aku ni. Die boleh dikatakan  expert and femous. Jadi, die POSTKAN TUTORIAL, dengan cara screen print. Entah ape name die aku pun tak tahu. Memang jelas, and aku dah dapat solution die. haha.

2. EDIT CODE FROM TEMPLATE

As usual. Pergi customize, pandai-pandai lah dieorang atur code yang berserabut tu.ASALKAN DAPAT MENCANTIKKAN blog dieorang. Dah tu je -.-'

3. BUAT EDIT GAMBAR

Dieorang ambiklah mana-mana gambar dari mana-mana website, lepas tu, pandai-pandah lah dieorang edit gune software untuk meng-edit gambar. Such as:- Photoscape, XiuXiu, and paling kerap gune Photoshop(cs3, cs5) ~ yang paling kerap lah. Dieorang belajar edit sendiri, with the help of google. Hasilnye sangat cantik ;D

SEKARANG AKU DAH LIAT NAK TULIS PANJANG-PANJANG -.-'. AKU NAK MINTAK MAAF IF AKU POST BENDA-BENDA SPAM MUCH, OUT OF TOPIC, BUAT TITLE SELAIN DARIPADA BLOGGER, SUCH AS TUMBLR TU AND SEWAKTU DENGANNYA. TAPI, MEMANG SUM, AKU BORED. AKU TAK BOLEH KAWAL JARI-JARI AKU YANG NAK SANGAT TULIS NI. TAPI, IF DAH TULIS BANYAK, LIAT PULAK

Minta maaf ye. Sekian, terima kasih ;)





0 glittering star: