INDEX THE BAKA TWEET ASK FOLLOW INSTA

Wednesday, March 28, 2012

For all beautiful ladies out there.. :)


Assalam :)

Oh ya. Tadi aku ade bukak satu blog nih. Dia ni ade simpan banyak koleksi quote dan 'beautiful words' berunsur Islam dekat blog dia, and Subhanallah. Aku suka semua beautiful words tuh. Ade makna yang sungguh mendalam. Ini adalah salah satu daripada yang aku suka:

Wahai wanita, semakin kamu menjaga dirimu, menutupi rapi auratmu, sopan gerak geri dan tutur kata mu, semakin TINGGI NILAI engkau pada seseorang lelaki.


Aku setuju sangat. Selain daripada yang atas tuh, ni pun words yg cantik.

Tidakkah kaum lelaki ini rasa tercabar dan cemburu melihat wanita yang dibawah tanggungjawab mereka yang sepatutnya hanya mereka yang melihat aurat mereka tetapi, sebaliknya lelaki lain juga mendapat hak yang sama? 


Subhanallah, aku suka ayat ni. Mesti dibaca oleh seorang suami. And Seriously. Ha, yang ni ada maksud yang tersirat nih. So, renung-renung dan fikir-fikirkanlah. So, the moral of the story. Jagalah aurat anda, sebagai seorang wanita dan InsyaAllah, anda akan selamat, di dunia dan diAkhirat :)


Pengajaran buat aku sendiri jugak. And sama-samalah kita mempelajari dan meningkatkan kualiti diri untuk menjadi seorang muslimah yang solehah :)

0 glittering star: