INDEX THE BAKA TWEET ASK FOLLOW INSTA

Saturday, November 10, 2012

English ._.


Assalamualaikum.

Tajuk aku tu bukan bermaksud yang aku ni akan tulis entry dalam Bahasa Inggeris ye. Awal-awal aku cakap. Mimpi je nak buat entry dalam English, grammar pun entah okay ke tak entah ._. HAHA. Bukan nak cakap aku ni tak pandai speaking, lol no HAHA. Cuma aku tak lancar. Kalau aku buat sesuatu ayat tu aku sangat mementingkan grammar. So last-last kalau rasa dah kurang yakin, tak dapat pulak nak cakap English betul-betul. Ada faham? Aku ni teruk lah bab-bab explain nih lol sorry okay.

Dekat twitter aku memang banyakkkk tweet pasal speak in English hahaha. Aku buat macam tu so kira macam nak improve English aku lah. Boleh dikira macam tu lah maksudnya ye. Sekarang ni, aku selalu cari cara macam mana nak improve English aku. SERIOUSLY macam-macam dah. Seperti sudah sedia maklum, kalau aku cakap English tuh mesti aku fikir lagi pasal grammarnya HAHA kan? Walaupun orang tak kesah macam 'OH sorry for my broken english blablabla' haha tapi aku rasa aku tetap dengan style aku. Aku kengkadang je tak peduli yang ada mistake dalam sentence aku HAHA okeh

TERLIUR -.-'

EH by the way kek coklat tu nampak sedap gilaaa omgomgomg aku nak makan kekcoklat tuh ;_;

Menyimpang kejap haha. Okay berbalik kepada topik kita ye ladies and gentleman. Ehem. Abang and kakak aku memang pandai cakap English. Sangat beruntung jadi mereka berdua tuh ._. Gap umur aku dengan kakak and abang aku boleh tahan jauh jugak lah. Aku dengan kakak sulung aku beza 9 tahun. Dengan abang aku pulak 6 tahun. Jauh gilaa kan ._. (Bagi aku lah xD)

Apa-apapun aku harap sangat yang aku dapat improve English aku. Kalau siapa-siapa yang tengok atau bukak link 'About' dekat navigation aku tuh, mesti perasan yang aku tulis pasal aku dalam English. HAHA awkward lah sebab sejujurnya English aku tak lah bagus sangatttt >< Ahh satu lagi. Kan sekarang nih aku ada tumblr, so I need to speak in English with them, no matter what. Lantak lah kan. Janji speaking. Kan kan kan? HEHEHEHEHE.

Okaylah. Ada tengok Anugerah Skrin tak malam tadi? Ahh aku rasa memang confirm ramai yang tengok. Boleh tahan lawak jugak wokk. Tapi walau macam manapun tetap jugak ade kelemahannya :) Aku paling suka part Zizan. Die cakap dekat Akasha tu (time dia nak angkat Fouziah Gous), "Ahh angkatlah, aku ada air sembahyang" Lol agak senstitif dan berbaur sindiran jugak bunyinya hahaha macam-macam.
Aku rasa aku nak edit lagi blog ni kot? HAHA entah lah. Pening jugak kepala aku menghadap code tu je. Tengok lah nanti macam mana.
Jyaa ne.



0 glittering star: